torsdag 16. september 2010

Bouvet IKT-Grenland mesterskap i terrengsykkel 2010

Vi gjennomførte et vidunderlig vakkert sykkelmesterskap i dag. Vi hadde 21 deltakere, 3 på kort og 18 på lang.

Skien kommune stilte mannsterke. Bouvet holdt løftet om å ha sistemann i mål. Thomas tok jobben og var samtidig sykkelmekaniker og hjelperytter for resten av baktroppen. På Bouvetlekene er det baktroppen som er kulest. Kombinasjonen av kurv på styret og startnummer er alvorlig undervurdert.

Litt lenger frem i feltet vant Trym det knallharde oppgjøret med Anders og leder nå 3-1. Her går det rykter om nytt oppgjør på Nyttårstrimmen. Lars Erik fulgte ledergruppa på første runde, sprakk som en gris og endte i fosterstilling. Helt som vanlig altså.

Lengst fremme var det en gruppe på fem. Jon Øverbø var knallsterk og kjørte feltet i senk. Ved målgang var han faderlig storsinnet og avstod fra spurt. Først i mål var Roger Reiersen på ny løyperekord med 1 time 19 minutter og 54 sekunder.

Her ligger resultatene:

Her ligger bildene:

Her er videoen!

2 kommentarer:

  1. Flott opplevelse.. Alt uten om formen stemte... Gleder meg allerede til neste år.. Da skal tiden knuses...

    SvarSlett
  2. UFINT!
    Det var en stor glede å være med på gårsdagens vakre sykkeleventyr i regi av Bouvet og Hårek.

    Spesielt godt for meg var det å få matet mitt noe overutviklede og skrubbsultne konkurranseinnstinkt.

    Etter at kanonene forsvant allerde i de første bakkene i en egen tetgruppe ble jeg liggende i en gruppe med 4 som ble 3 etter første runde.

    Vi samarbeidet godt inntil vi tok igjen en tetgruppe wannabe - Lars Erik. Denne hyggelige karen som alle snakker så godt om. Ja, edel vare skal han vist være!

    Han var vist så sliten at han ikke kunne dra, så det ble det oss tre andre som gjorde.

    Så nærmer det seg spurt, og jeg har taktikken klar. Spurt handler jo om timing, timing og timing. Førstemann går - for tidlig. Andremann følger på - for tidlig. Så kommer jeg - med perfekt timing og er først under brua og skal bare seile inn i mål.

    Så skjer det! Lars Erik smetter forbi på innsiden og passerer meg! I en spontan blanding av frykt for å tryne og dårlige taperegenskaper roper jeg; UFINT!

    Så deilig å kjenne at konkurranseinnstiktet fortsatt er levende! Takk, Lars Erik. Du var rett og slett en stor taktiker med et velutviklet konkurranseinnstinkt. Gleder meg til neste år allerede:)

    Jørn Eriksen, Team Consulting

    SvarSlett